Jump to content

ఆదివారం 2.40 లక్షల మంది ప్రయాణం


TampaChinnodu

Recommended Posts

సెలవు రోజు మెట్రో జాతర 
ఆదివారం 2.40 లక్షల మంది ప్రయాణం 
రద్దీ నియంత్రణకు పలుసార్లు టికెట్‌ కౌంటర్లు మూసివేత 
3main2a.jpg

ఈనాడు, హైదరాబాద్‌: మెట్రో రైళ్లు ఆదివారం ప్రయాణికులతో కిక్కిరిసిపోయాయి. మెట్రో ప్రారంభమయ్యాక వచ్చిన మొదటి ఆదివారం కావడంతో నగరవాసులు చాలా మంది పిల్లాపాపలతో విహారానికి వచ్చారు. ప్రారంభ స్టేషన్లు నాగోల్‌, అమీర్‌పేట, ఉప్పల్‌ స్టేషన్లతోపాటు అమీర్‌పేట ఇంటర్‌ఛేంజ్‌ స్టేషన్‌లోని మూడంతస్తుల్లోనూ జనమే జనం. ఫ్లాట్‌ఫాంపై నిలబడేందుకు కూడా చోటులేకపోయింది. ప్రస్తుతం నాగోల్‌ నుంచి అమీర్‌పేట మార్గంలో 15 నిమిషాలకు ఒకటి, మియాపూర్‌ నుంచి అమీర్‌పేటకు 8 నిమిషాలకు ఒక మెట్రోను నడిపిస్తున్నారు. 14 మెట్రోరైళ్లను రోజంతా 120 ట్రిప్పులు నడుపుతున్నారు. ఇవేవీ ఆదివారం ప్రయాణికుల రద్దీని తట్టుకోలేకపోయాయి. ఆదివారం ఏకంగా 2.40 లక్షల మంది ప్రయాణించి ఉంటారని మెట్రో వర్గాల అంచనా. ఐదు రోజుల్లోనే రికార్డు స్థాయిలో ప్రయాణికుల సంఖ్య దాదాపు 10 లక్షలకు చేరుకుంది. రద్దీని తట్టుకునేలా ఎక్కువ మెట్రోరైళ్లను నడిపేందుకు సాంకేతికంగా వెసులుబాటు లేకపోయింది. దీంతో ప్రయాణికులను అదుపు చేసేందుకు టికెట్‌ కౌంటర్లను మధ్యమధ్యలో మూసేశారు. మెట్రో ఎక్కేందుకే కాదు టోకెన్ల కోసం కూడా అధిక సమయం వేచిచూడాల్సి వచ్చింది.

మెట్టుగూడ - అమీర్‌పేటే సమస్య: మెట్రోరైల్‌.. కమ్యూనికేషన్‌ బేస్డ్‌ కంట్రోల్‌ సిస్టమ్‌ (సీబీటీసీ)తో నడిచే అత్యాధునిక వ్యవస్థ కలిగి ఉంది. దీంతో ప్రతి మూడు నిమిషాలకో మెట్రో నడపొచ్చు. నాగోల్‌ నుంచి మెట్టుగూడ వరకు రెండేళ్లపాటు టెస్ట్‌, ట్రయల్‌ చేయడమే కాదు డ్రైవర్‌ రహిత సాంకేతికతతో విజయవంతంగా నడిపారు. ప్రస్తుతం ఇక్కడి వరకు సీబీటీసీ సాంకేతికతతో నడుస్తోంది.  మెట్టుగూడ నుంచి అమీర్‌పేట మార్గాన్ని హడావుడిగా సిద్ధం చేయడంతో డ్రైవర్‌రహిత సాంకేతికతను పూర్తి స్థాయిలో పరీక్షించలేకపోయారు. ఈ కొద్దీదూరం డ్రైవర్లే నియంత్రిస్తున్నారు. ఫలితంగా మెట్టుగూడ రాగానే స్టేషన్‌లో ఆగడంతో పాటు స్టేషన్‌లో కొంత దూరం వెళ్లగానే మరోసారి ఆగుతుంది. అక్కడి నుంచి ఆటోమేటిగ్గా నడుస్తుంది. దీంతో ఎక్కువ మెట్రోరైళ్లను నడపలేకపోతున్నారు.

3main2b.jpg
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • perugu_vada

    10

  • Kontekurradu

    6

  • TampaChinnodu

    6

  • manadonga

    3

Top Posters In This Topic

Parking plus metro charges are too costly right now.

My cousin goes to office in MMTS by parking bike in railway station. It costs him around 500Rs per month, Same metro route costing him around 2000Rs since there is no metro monthly pass. 

But of course Metro lo ite AC lo vellochu plus time predictable.

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, TampaChinnodu said:

Parking plus metro charges are too costly right now.

My cousin goes to office in MMTS by parking bike in railway station. It costs him around 500Rs per month, Same metro route costing him around 2000Rs since there is no metro monthly pass. 

But of course Metro lo ite AC lo vellochu plus time predictable.

Metro ni u cant compare with mmts

yes, prices are high, chudali em chestaro going fwd, initial few days bane untundi

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, perugu_vada said:

Metro ni u cant compare with mmts

yes, prices are high, chudali em chestaro going fwd, initial few days bane untundi

Rates will souble in 2 yrs when next govt comes.now its purposely put at low

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, evadra_rowdy said:

Rates will souble in 2 yrs when next govt comes.now its purposely put at low

If L&T cant get good business from real estate space they got , Then rates will definitely go up.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, TampaChinnodu said:

If L&T cant get good business from real estate space they got , Then rates will definitely go up.

They will get good realestate rents but greed , govt will not stop as the realestate will be sub contracted to mlas and mps

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, TampaChinnodu said:

Parking plus metro charges are too costly right now.

My cousin goes to office in MMTS by parking bike in railway station. It costs him around 500Rs per month, Same metro route costing him around 2000Rs since there is no metro monthly pass. 

But of course Metro lo ite AC lo vellochu plus time predictable.

Metro predictable mmts not predictable enduku bro?? 

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, MRI said:

Metro predictable mmts not predictable enduku bro?? 

MMTS ki dedicatd tracks levu..it is shared with railway so the delays...same tracks meeda mmts and indian railways operating

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Demigod said:

MMTS ki dedicatd tracks levu..it is shared with railway so the delays...same tracks meeda mmts and indian railways operating

ohh anduka. tracks meda barrela nuisance ekkuva ayyayemo ani ;)

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, evadra_rowdy said:

Rates will souble in 2 yrs when next govt comes.now its purposely put at low

Low na :o per km 2/- currently miyapur-to-nagole with monthly pass about 40/- per day aithe, with metro it costs like 120/- 

momthly pass lantidi pettali emaina, lekapothe these rates are expensive for common ppl

ofcourse, ind lo rate ki janam aalochincharu, but u never know, lets c how this folds after a month from now

Link to comment
Share on other sites

55 minutes ago, MRI said:

ohh anduka. tracks meda barrela nuisance ekkuva ayyayemo ani ;)

Cities tirigey trains ochinapudu mmts aaputharu kada as it is shared on current track so delay ayyevi

with metro separate laid by constructing a flyover in the middle of d main road, verey ye trains andhulo run avvavu other than metro 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...